Postaw na ruch – prawidłowa aktywność fizyczna korzyścią dla zdrowia

Temat profilaktyki w styczniu 2022 :
„Postaw na ruch – prawidłowa aktywność fizyczna korzyścią dla zdrowia”

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA

Ciało człowieka stworzone jest do ruchu, a w ciągu ostatnich 100 lat ilość aktywności w życiu
codziennym zmniejszyła się drastycznie.

WHO podaje, że siedzący tryb życia jest czwartą przyczyną zgonów na świecie. Istnieją bardzo

mocne dowody na to, że regularna aktywność fizyczna wydłuża życie i zmniejsza ryzyko wystąpienia
wielu chorób przewlekłych.
Zatem prawidłowo prowadzona aktywność fizyczna powinna być jednym z priorytetów profilaktyki
zdrowotnej, a każdy lekarz powinien wiedzieć, jaki rodzaj ruchu jest najlepszy dla jego pacjenta. regularna aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko wystąpienia wielu chorób przewlekłych, jakakolwiek ilość ruchu jest lepsza, niż siedzący tryb życia,
dodatkowe korzyści dla zdrowia występują w miarę wzrostu ilości aktywności fizycznej

poprzez większe natężenie, większą częstotliwość i/lub dłuższy czas trwania,

większość korzyści dla zdrowia można uzyskać ćwicząc co najmniej 150 minut w tygodniu
aktywności o umiarkowanym natężeniu, dla zdrowia ważny jest zarówno trening aerobowy, jak i oporowy, korzyści zdrowotne z regularnej aktywności fizycznej odnoszą wszyscy ludzie niezależnie od wieku, rasy, niepełnosprawności czy obecnych chorób przewlekłych,
korzyści płynące z aktywności fizycznej znacznie przewyższają ewentualne niepożądane

skutki.



Zachęcamy do przejrzenia poradników wydanych przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego

https://ncez.pzh.gov.pl/wp-content/uploads/2021/03/aktywnosc-fizyczna-dzieci-i-mlodziezy.pdf

https://ncez.pzh.gov.pl/wp-content/uploads/2021/03/aktywnosc-fizyczna-doroslych.pdf

https://ncez.pzh.gov.pl/wp-content/uploads/2021/03...